Reklama inna niż wszystkie – zarabiaj na AdTaily


25 czerwca 2011 / Michał Kortas


Reklama dźwignią handlu. To stwierdzenie już od dawna króluje nam w prawie każdej dziedzinie życia. Przez ostatnie kilka lat, media takie jak telewizja, radio, prasa, odchodzą do lamusa. Swoją szczytową formę osiągnął (i co więcej, stale ją polepsza) internet. Reklamy są wszędzie. Wystarczy wejść na któryś z częściej odwiedzanych wortali, a od razu jesteśmy zarzuceni stekiem bzdur, które w większości na nic się nam nie zdadzą.

Niektórzy mówią – „Bez AdBlock’a ani rusz” – dołączam się do tych słów bez dwóch zdań. Pomimo tego, że róznego rodzaju kampanie potrafią być dla nas, jako zwykłych internautów irytujące, są głównym 'zapełniaczem’ wielu kieszeni. 

Jeśli prowadzimy witrynę internetową, dobrze wiemy, że za darmo jej nie utrzymamy. Co jednak zrobić, aby na starcie nie odstraszyć naszych gości? Polecam instalację widżetu AdTaily. Jest to system reklamowy, dający spore pole do manewru. Nikt nie płaci tutaj za 'klikalność’ (chociaż ostatnio doszła taka opcja), czy za liczbę wyświetleń. Każdy obsługuje się tu sam, a Ty, jako właściciel strony, nadzorujesz tylko wyświetlanie banerów (lub linków) reklamowych. 

Użytkownik, który zechce wykupić u nas miejsce, sam ustala liczbę dni wyświetlania, za stawkę, którą wcześniej podalismy. Nie musimy bawić się w żadną papierkową robotę. Otrzymujemy 70% sumy, którą zarobimy. Resztę pobiera AdTaily (opłacając również podatek). Wszystko ląduje u nas na koncie PayPal. Wypłaty są możliwe od 100zł. 

Rejestracja w systemie

Aby dołączyć do grona reklamowej społeczności odwiedzamy stronę www.AdTaily.pl. Uruchamiamy rejestrację, przyciskając zielony link Załóż Konto.

Podajemy nasz adres e-mail, oraz hasło. Musimy też przeczytać uważnie regulamin, następnie go akceptując.

W kolejnym kroku uzupełniamy podstawowe informacje dotyczące witryny, na której znajdować się będzie widżet AdTaily. Uwzględniamy tu opis, nazwę, stawkę (za 1 dzień), słowa kluczowe itp. 
Następnie umieszczamy kod, który wyświetlił się nam na ekranie, na stronie, którą wpisaliśmy wcześniej.

Od teraz reklama zaczyna funkcjonować poprawnie.

Przegląd funkcji

Wróćmy do naszego panelu zarządzania, na witrynie AdTaily.pl. W zakładce Serwisy mamy podgląd tych stron, na których wyświetla nam się blok reklamowy. Możemy edytować istniejące, dostosowywać ich wygląd lub usunąć. 

Zakładka Kampanie informuje nas o banerach (lub linkach) aktualnie wyświetlanych, tych, które zostały zakończone, oraz czekających na naszą akceptacje bądź odrzucenie.

Dział Reklamodawca odpowiada za zarządzanie reklamami opłacanymi w zależności od liczby kliknięć. Jeśli ustawiliśmy możliwość wyświetlania takich kampanii na naszej witrynie, zostaną one włączane automatycznie, kiedy tylko pojawią się w systemie. Mamy tutaj też dostęp do tzw. kampanii społecznych. Za ich wyświetlanie nie otrzymujemy wynagrodzenia, jednak liczy się gest.

Przechodząc do ustawień konta możemy skonfigurować system PayPal, potrzebny przy wypłatach. To własnie tam wędrują zarobione pieniądze. aby jednak uwiarygodnić to, ze jesteśmy właścicielami konta, najpierw zostaniemy poproszeni o przelanie 1PLN do systemu AdTaily. Po weryfikacji suma to zostanie nam zwrócona. Powinniśmy także potwierdzić swój adres e-mail, podany podczas rejestracji. 

Tutaj także możemy, a właściwie musimy, podać nasze dane osobowe (jako osoba fizyczna lub firma), które zostaną wykorzystane przy potwierdzaniu wpłat do naszego konta PayPal.

Kupowanie reklam na innych witrynach

Aby nasza reklama była wyświetlana na innych, wybranych przez nas stronach, nie musimy wysilać się zbyt dużo. Mamy dwa wyjścia. Pierwsze z nich jest takie, że szukamy witryny, która posiada umieszczony widżet AdTaily. Tam kupujemy miejsce reklamowe bezpośrednio u właściciela serwisu.

Drugim wyjściem jest skorzystanie ze sklepu AdTaily. Przechodzimy na stronę www.adtaily.pl/advertisers. Nie musimy się logować ani rejestrować. Wystarczy, że wpiszemy interesującą nas frazę do wyszukiwarki. 

System pokaże odpowiadające nam wyniki wyszukiwania.

Kiedy zakupy uważamy za zakończone, przechodzimy do naszego koszyka. Dalej postępujemy wg instrukcji na ekranie. Ustalamy wygląd reklamy, ilość dni wyświetlania lub datę rozpoczęcia naszej kampanii.

Myślę, że tyle podstawowych informacji wystarczy, aby przystąpić do działania. Ze swojej strony polecam na początkowe ustalenie niskiej ceny za dzień wyświetlania – zachęćmy reklamodawców do wstawiania swoich ofert. 



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.