Amerykańska komisja handlu chce większej anonimowości internautów


3 grudnia 2010 / Michał Kortas


Federalna Komisja Handlu (FTC) chciałaby wprowadzić do przeglądarek internetowych funkcję uniemożliwiającą przekazywanie danych użytkownika.

Jak wynika z raportu opublikowanego na stronach FTC, pracownicy Komisji chcieliby wprowadzenia zmian w amerykańskim prawie, które uniemożliwią zbieranie i przekazywanie danych internautów w celach komercyjnych. Dotyczyć to miałoby przede wszystkim wykorzystywania informacji przez firmy reklamowe. Swoją propozycję ochrzcili jako Do Not Track. Internauta korzystający z przeglądarki miałby prawo do wyboru, czy chce udostępniać swoje dane podczas surfowania w Sieci, czy też zachować je dla siebie. Zdaniem FTC takie rozwiązanie pozwoli na bardziej skuteczną ochronę danych użytkowników. Oczywiście, jeśli wcześniej zastosują się do niego twórcy przeglądarek.

Komisja nie ma jednak możliwości wprowadzenia takiego nakazu. Aby wprowadzić proponowane rozwiązanie, musiałby zgodzić się na nie amerykański Kongres. Nie wiadomo też, co dokładnie miałby obejmować zakaz. Najprawdopodobniej użytkownik mógłby zablokować dane ujawniane za pośrednictwem plików cookie, a także historię wyświetlanych stron. Gdyby proponowane przez FTC zmiany zostały przyjęte, objęłyby zapewne wszystkie przeglądarki internetowe dostępne w Stanach Zjednoczonych.

(Źródło: dobreprogramy.pl)



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.