Daj Się Poznać 2017 [tydzień #6] – jak ten czas szybko leci!


5 kwietnia 2017 / Michał Kortas


Za tydzień już właściwie półmetek, przynajmniej ten czasowy, prac nad aplikacją pisaną na potrzeby konkursu #dajsiepoznac. Ten tydzień był mocno okrojony, ze względu na to, że wypadły mi właściwie trzy dni na wizytę w Warszawie na konferencji 4Developers. Nie był to jednak czas zmarnowany. Z kilku prelekcji wyniosłem technologiczną wiedzę, którą postaram się wdrożyć w projekcie todo.team.

Co udało mi się przygotować w mijającym tygodniu? Zobacz poniżej!

Daj Się Poznać 2017 - logo

Miałem pewne założenia podczas pisania swoich planów w zeszłym tygodniu, jednak odrobinę zboczyłem z obranej ścieżki, choć myślę, że na korzyść.

Rozszerzenie możliwości udostępniania zadań

Na samym początku planowałem możliwość udostępniania zadań dokładnie jednej osobie, podgląd dla jednego zespołu i możliwość przypisania do konkretnego projektu. O ile ostanie dwa założenia pozostają jak na razie niezmienne, stwierdziłem, że zadanie dla jednego użytkownika to mało. Rozszerzyłem więc bazę o dodatkową tabelę mieszającą, która przechowuje informacje o udostępnieniach zadania dla użytkowników. W zasadzie tworzone zadanie można zlecić nieskończonej liczbie osób.

Prace nad interfejsem udostępniania

Następstwem powyższego punktu była więc również i zmiana w formatce zadania. Zamiast zwykłego selecta musiałem przygotować multiselecta. Działa to na tę chwilę dobrze, zadania się udostępniają, jednak wizualnie oraz UXowo to nie jest to, czego oczekuję. Przystąpiłem do prac poprawiających interfejs udostępniania zadań użytkownikom. Skorzystałem z możliwości DragsterJS, który pozwolił mi wdrożyć już prototyp Drag&Drop. Docelowo multiselect będzie ukryty, a zastąpię go czymś bardziej przyjaznym. Zadanie będzie można również udostępnić przez dwu-klik na liście użytkowników oraz przez wpisanie nazwy użytkownika.

Drag&Drop listy użytkowników. Udostępnianie zadań

Drag&Drop listy użytkowników. Udostępnianie zadań

Oznaczanie zadań cyklicznych jako wykonane, dla konkretnego dnia

Zadania jednorazowe nie przynosiły problemu oznaczania ich jako wykonane. Większe bagno zaczęło się przy oznaczaniu zadań cyklicznych. Jeśli zmieniałbym parametr Aktywność, całe zadanie cykliczne zostałoby wyłączone. Mi zależało na tym, aby takie zadanie tylko znikło z listy na dany dzień, lecz dalej było widoczne zgodnie z ustawieniami cykliczności. Rozwiązałem to ponownie poprzez przygotowanie dodatkowej tabeli, która przechowuje informacje z identyfikatorem zadania oraz datą wykonania. Dodam do tego jeszcze datę wykonania zadania oraz ID użytkownika, który zadanie zakończył.

Podsumowanie

Najbliższy tydzień przeznaczę na poprawienie interfejsu udostępniania zadania oraz wreszcie napiszę CRUDa dla notatek do zadania. To będzie akurat pewnie szybkie i proste. Zaktualizowałem sobie plan działań na najbliższy okres. Widzę po wpisywanych przeze mnie zadaniach, że czekają mnie jeszcze na pewno pracowite tygodnie. Nie poddaję się jednak i działam dalej! Jeśli przygotuję coś odkrywczego, na pewno będę o tym pisał na wszelakich kanałach społecznościowych. Kolejne podsumowanie tygodnia prac już w kolejną środę.

Zachęcam do śledzenia moich dalszych postępów. Poniżej znajdziesz garść przydatnych ku temu linków.

Do usłyszenia!


Tagi:


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.