Prasówka – Listopad 2013


30 listopada 2013 / Mr.Mr


Listopad 2013 obfitował w ciekawe artykuły i tutoriale, które skrzętne kolekcjonowaliśmy aby z początkiem nowego miesiąca móc je Wam zaserwować kolejną dawkę webmasterskiej wiedzy w pigułce. Dlatego bez ceregieli i długich wstępów po prostu zapraszam do lektury!

Newsy

Darmowe ikony na Smashing Magazine

Na łamach bloga Smashing Magazine opublikowany ciekawy zestaw darmowych ikon. Jak każda "darmoszka" jest to na pewno miły gest ze strony autora, a poza tym w tym przypadku rzeczywiście mamy do czynienia z ciekawymi i wysokiej jakości ikonami. Nic tylko pobierać :)

Nowości w Adwords

Trochę nowinek ze świata Adwordsów. Google przygotowało pewne zmiany, które mogą zaciekawić każdego zajmującego się reklamami w sieci Google.

Koniec z prefixami!?

Idą zmiany!

Wideo

Google+ i SEO

Ciekawe wideo wyjaśniające co w ciągu ostatnich miesięcy stało się w relacji Google+ i wyników wyszukiwania. Zdecydowanie warto zapoznać się z tym materiałem. Właściwie to może on zmienić Twoje spojrzenie na pozycjonowanie strony internetowych.

Budowanie strategii z narzędziami Google

Jak budować strategię obecności w Internecie przy użyciu narzędzi Google? Zobacz sam!

Zasady bezpieczeństa Firefox OS

Duże różnice i wiele ciekawych rozwiązań!

Artykuły

Jak być tym kogo Google chce wysoko rankować?

Często SEO popada w tak daleko idącą specjalizację, że najzwyczajniej w świecie rozmieniamy się na drobne. Kogo Google "lubi" i jak stać się tym kimś?

Projektowanie aplikacji dla wielu urządzeń

Tablety, wielkie monitory i ekrany komórek. Dzisiaj nasze witryny mogą być wyświetlane na bardzo szerokiej gamie urządzeń. Dlatego musimy być przygotowani do projektowania z myślą o wielu urządzeniach. Oprócz tego musimy również wiedzieć jak zaimplementować te pomysły tak aby nasza wizja zaczęła na prawdę działać.

Grupowanie elementów formularzy – UX

Łatwość obsługi formularzy Internetowych jest kluczowym elementem dla konwersji. Aby uniknąć uczenia się na własnej skórze jak bardzo bolesna jest utrata użytkowników (np. sklepu internetowego) od samego rozpoczęcia projektu dbajmy o użyteczność i łatwość obsługi formularzy.

SEO dla stron responsywnych

RWD to trochę więcej niż użycie Bootstrapa. Jeśli chcesz się przekonać ile musisz zrobić dla swojej strony aby jej responsywność na prawdę była do czegoś przydatna i aby Google doceniło Twój projekt – koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Slajdery, karuzele? Tak czy nie?

Pokaz slajdów na stronie to dzisiaj prawie standard, ale czy słusznie zarzucamy użytkowników dużą ilością ruszających się obrazków? Uzupełniająco polecam lekturę tego artykułu.

Dane i UX – czyli "co i jak"

Masz Google Analytics? To dobrze. Jesteś na dobrej drodze by przeanalizować user experience na Twojej stronie. Po szczegóły zapraszam do źródła.

Płaskie i głębokie strony – architektura informacji na naszej witrynie

Pewnie nie raz zastanawialiście się jak najlepiej zaprojektować nawigację strony tak aby była prosta i czytelna dla użytkowników. Problem jest jednak inny. Aby wiedzieć jak zaprojektować nawigację musicie wiedzieć jakie treści i materiały znajdą się na stronie. Mówiąc ogólnie – potrzebujecie zaprojektować architekturę informacji witryny.

Od kiedy "mamy użyteczność"?

Ciekawa infografika. Pokazuje, że terminy użyteczność i UX mają długie korzenie i nie zostały wymyślone przez hipsterów ze Smashing Magazine ;)

Dlaczego ludzie porzucają koszyki zakupowe?

Bardzo ciekawy artykuł o tym dlaczego ludzie porzucają koszyki zakupowe i jak radzić sobie z odzyskiwaniem utraconych (potencjalnych) klientów.

Tutoriale

Responsywna typografia

Typografia na stronach responsywnych to temat, który wpisuje się w szerszy kontekst tego jak dobrze robić strony w RWD? Warto poczytać i zobaczyć jak wiele jest do odkrycia.

Koniec kanciastych layoutów?

CSS daje nam co raz więcej możliwości. Dzisiaj z łatwością możemy przełamywać schematy, które jeszcze parę lat temu były nie do obejścia bez użycia podkładki w postaci grafiki. Zobaczcie sami!

Jak zaprojektować dobry Landing Page?

Tytuł mówi chyba sam za siebie.

Mobilne strony typu Landing Page

Kiedy już dowiesz się jak zaprojektować dobrą stronę Landing Page, poszerz swoje horyzonty i od razu przeczytaj co zrobić żeby była optymalna dla urządzeń mobilnych.

CSS Image Set

Czyli jak radzić sobie z problemem zdjęć wysokiej rozdzielczości.

Wstęp do animacji w SVG

Flash umiera (właściwie to umarł), a używanie JavaScriptu do nawet najdrobniejszych animacji może być uznane za przerost formy nad treścią. Dlatego dobrze, że mamy SVG. Może warto zacząć się uczyć?

Ember.js

Tutorial pokazujący jak zrobić prostą aplikację w Ember.js Może się przekonacie?

Jednostki CSS

Co, gdzie, jak i kiedy? Dużo ciekawych i ważnych informacji.

Wydarzenia w JS

Całkiem przyjemny artykuł, który w prosty i przystępny sposób przedstawi tematykę wydarzeń w JS.

Responsywne zdjęcia

Znowu wracamy do RWD. Tym razem jednak możemy dowiedzieć się więcej o zdjęciach.

requestAutocomplete

Dobry przykład na to jak technologia służy biznesowi :) Warto jednak zwrócić uwagę na pewne mankamenty tego rozwiązania. Szczegóły w artykule.

Automatyzacja pracy dewelopera

Dużo ciekawych wskazówek o tym jak usprawnić swoją pracę.

Oszczędzanie na animacjach przy skrolowaniu strony

Interesujące i przydatne. Warto zobaczyć jak zoptymalizować naszą stronę!

Image courtesy of Grant Cochrane at FreeDigitalPhotos.net



2 odpowiedzi na “Prasówka – Listopad 2013”

  1. Comandeer pisze:

    Co do prefiksów: https://lists.webkit.org/pipermail/webkit-dev/2013-October/025623.html no cóż, pewne rzeczy nigdy się nie zmienią ;)

    Jeśli chodzi o slidery i karuzele, temat jest poruszany od dawna http://www.creativebloq.com/accessibility-expert-warns-stop-using-carousels-7133778 dla mnie problem podobny jak z tabami, czyli jak upchnąć słonia w pudełku od zapałek… inna rzecz, że zachowanie tabów jest przewidywalne, karuzel – nie

    przeglądając artykuł o SEO dla RWD odniosłem wrażenie, że czytam dobry poradnik na temat PE, usability i podstawach dostępności… z jednej strony to dobrze, że Google stawia na takie strony. z drugiej strony mam bardzo duże obawy, że dostępność i użyteczność staną się synonimami SEO – a jak się to skończy, wszyscy doskonale wiemy.

    artykuł odnośnie image-set ma błąd rzeczowy już w tytule ;) na szczęście jest on poprawiony w treści. nie ma czegoś takiego jak CSS4, są jedynie specyfikacje „level 4”. dziwi mnie także, że skoro istnieją implementacje image-set (i to od dawna), to dopiero niedawno pokazało się srcset (i tak tylko częściowo) a picture jest uznawany za „zbyt trudny w implementacji”

    co do tricku z pointer-events:none – genialne :D

    • Mr.Mr pisze:

      Z tymi karuzelami/slajderami jest problem od dawna. W sumie z ecommerce zniknęły one (na dużą skale) już jakiś czas temu, więc tak na prawdę temat nie jest zbyt świeży, ale od czaasu do czasu pojawiają się jakieś nowe informacje z danymi dotyczącymi klikalności/konwersji itp.
      Zawsze warto ostrzec jeśli ktoś jeszcze nie jest na bieżąco z tematem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.