SEO i e-marketing

Jak skutecznie promować stronę internetową?

Sposoby promocji własnej witryny w sieci są naprawdę różne. Jest to temat rozległy i nie mający jednoznacznie określonego końca. Warto jednak zatrzymać się przy nim choć na chwilę i rzucić okiem na pewne sprawdzone metody, które pozwolą zyskać potencjalnych gości. Chciałbym przedstawić Ci najlepsze, sprawdzone metody, patrząc na nie subiektywnie, dzięki którym będziesz w stanie zacząć zarabiać na swoim kawałku internetu.

Promowanie www

Pisz wartościowe i unikalne treści

Jakość treści to najważniejszy element i to właśnie od niego powinieneś rozpocząć swoją pracę z promowaniem własnej witryny. Jeśli treść nie będzie zaspokajać potrzeb docelowego użytkownika, to choćby nie wiadomo co się stało, nie będziesz w stanie zachęcić go do wejścia i zadomowienia się na witrynie. Dla wielu redaktorów, blogerów, czy amatorów prowadzących swoje serwisy największym problemem jest znalezienie tematu, który przyciągnie odwiedzających. Obecnie dość trudno jest znaleźć odpowiednio niezagospodarowaną niszę, jednak uważam, że dla chcącego nie ma nic trudnego.

Dobrym zwyczajem jest przeprowadzenie krótkiej analizy sieci, z ołówkiem i notatnikiem, szukając problemów nierozwiązanych lub tych, których opis zostawia wciąż wiele do życzenia. Najlepiej jest postawić się w roli zwykłego internauty, który marzy o tym, aby znaleźć przystępne wyjaśnienie nurtującej go sprawy.

Pisz z sensem i staraj się poruszać najbardziej unikalne wątki. Co tu więcej mówić. Odpowiedni content jest kluczem do otwarcia szerszych drzwi w promocji witryny.

Promuj się poprzez sprzedaż

Nikt nie powiedział, że musisz tworzyć coś i udostępniać za darmo, aby wypromować swoją stronę. Uważam jednak, że idealnym rozwiązaniem jest udostępnianie darmowych, wysokiej jakości tekstów lub poradników wideo, dostępnych dla wszystkich oraz sprzedaż wybranych i najbardziej pożądanych materiałów już za pieniądze.

Ważne jest, byś wypromował swoją markę w sieci. Sprzedając dobrej jakości kursy wideo zwiększysz rozpoznawalność swojego nazwiska, a przy tym strony internetowej.

Nie musisz korzystać z usług pośredników przy sprzedaży. Prawdopodobnie będzie Ci trudniej zacząć i zachęcić klientów do zakupu, jednak w późniejszym okresie możesz zarobić więcej, jeśli cały obrót będzie generował Twój prywatny sklep internetowy (z założeniem którego nie powinieneś mieć większych problemów, jeśli choć trochę znasz się na projektowaniu stron www).

Dobrą radą ode mnie niech będzie to, abyś nie ograniczał się tylko do standardowego przelewu, jako formy zapłaty za produkt, ale również udostępnił możliwość kupna za pomocą szybkiego przelewu, podpinając np. paysafecard. To pozwoli uniknąć sytuacji, w której już zdecydowany klient odłoży realizację przelewu na później, a z biegiem czasu jednak się rozmyśli.

Pozyskiwanie linków zwrotnych

Jeżeli już zadbasz o odpowiednią treść i wypromowanie swojej marki, nie zostawiaj tego na pastwę losu. Obecnie internet jest tak mocno przepełniony bezwartościowymi treściami, że nawet dobre i wnikliwe artykuły potrafią zginąć w sieciowej otchłani.

Powinieneś zadbać o pozyskiwanie jak największej liczby odnośników zwrotnych do swojej strony. O ile korzystanie z systemów wymiany linków (SWL) nie jest dobrą drogą, biorąc choćby pod uwagę fakt ostatnich poczynań Google, tak ręczna ich wymiana, z autorami podobnych tematycznie (co ważne) witryn, może przynieść Ci szereg korzyści. Dobrym pomysłem jest też zbudowanie własnego zaplecza pozycjonerskiego.

Najbardziej jednak skorzystasz, jeśli odsyłające witryny będą jak najpopularniejsze.

Być może uda Ci się napisać kilka artykułów gościnnych na większych serwisach i blogach, takich jak Chip.pl czy dobreprogramy.pl?

Cudów nie ma, dodatkowy ruch możesz zdobyć tylko i wyłącznie swoją ciężką pracą. Jeśli jednak treść (tak, znowu treść) będzie wartościowa, wkrótce linki będą tworzyć się dla Ciebie same – czy to na forach, czy jako uzupełnienia innych artykułów.

Ciekawa domena

Krótkie adresy, brak łączników, myślników i innych udziwnień to kolejny ważny element w całej układance. Nie będę się rozpisywał – po prostu daj się zapamiętać. Oczywiście większość osób trafi do Ciebie głównie z wyszukiwarki, jednak nie należy zapominać o gościach nadchodzących od frontu. Nie podkładajmy im kłód pod nogi.
To samo dotyczy darmowych domen, czy aliasów. Nie dość, że w tym przypadku każesz użytkownikowi zapamiętywać dodatkowe ciągi znaków, to możesz narazić się na spadek popularności, kiedy w końcu zdecydujesz się zakupić profesjonalną domenę. Oczywiście zawsze przy przenoszeniu wyjściem może być przekierowanie 301, ale…

Jest wiele darmowych miejsc hostingowych, ale umówmy się – kto nam dobrze naprawi za darmo samochód?
ac!dation 

Wydajny i niezawodny hosting

Jak Cię widzą, tak Cię piszą – mówi stare przysłowie. Prawda ta dotyczy nie tylko życia codziennego, ale i spraw internetu. Jeżeli ktoś Cię odwiedzi i natrafi na błąd 404 lub server not found nie łudź się – prawdopodobnie już do Ciebie nie wróci. Zadbaj o stabilny hosting i unikaj pustych odnośników wewnątrz samej strony www.

Warto wydać czasem kilkadziesiąt złotych rocznie więcej, ale cieszyć się względnym spokojem.

Wiem, powiesz, że jest wiele darmowych dostawców hostingu, więc dlaczego płacić, szczególnie na początku? Niestety nie są one gwarancją tego, że jutro Twoja strona nie zniknie z sieci bez konkretnej przyczyny. Warto przeczytać kilka, kilkanaście opinii o danej usłudze i wybrać tę najlepszą, pod względem kosztów, parametrów jak i dostępności.

Postowanie, komentowanie

Będąc użytkownikiem wielu for zgodnych z tematyką promowanej witryny, w łatwy sposób możesz przemycić linki do swoich wpisów, czy to jako pomoc, czy głębsze wyjaśnienie poruszanych zagadnień. Tu należy jednak uważać, ponieważ często musisz zbudować sobie wystarczająco dużą renomę w danym środowisku, żeby nie zostać zaraz na starcie skreślonym jako natrętny spamer.

Droga jest długa, jednak efekt może być satysfakcjonujący. Nie twórz sobie tylko „suchych” linków zwrotnych, ale odnośniki zgodne z kontekstem – odnośniki tematyczne i potrzebne – nie tylko wyszukiwarkom, ale i osobom potrzebującym faktycznej pomocy.

Dodatkowo, zawsze warto komentować wpisy konkurencji. Oczywiście trudniej tu o przemycanie swoich odnośników, jednak zawsze (no prawie zawsze) będziesz miał możliwość podlinkowania swojego nicku, czy podania adresu bloga/strony.

W tym wypadku korzyści odnoszą obie strony.

Wymiana artykułów o unikalnej treści

To również ciekawa inicjatywa, zadowalająca wszystkich. Powszechnie wiadomo, że hiperłącza zgodne z kontekstem są bardziej wartościowe niż te, które całkowicie wyrwane są z tematu. Google i inne wyszukiwarki korzystają z algorytmów, które na pierwszych miejscach wyświetlają strony, które są polecane przez innych, czyli zawierają coś ciekawego, wartego uwagi. Linki w treści artykułów są bardzo cenne. Nawet zwykły internauta po prostu kliknie, aby dowiedzieć się czegoś więcej.

Dzięki takiej wymianie nie tylko zyskujemy unikalną treść dla jednej i drugiej strony ale też link do swojego wortalu w tym artykule.
Przemkokali

Profile fanowskie w Google+ i na Facebook’u

Pomimo tego, że z założenia „społecznościówki” te nie są skutecznym miejscem promocji, warto poświęcić trochę czasu na stworzenie luźniejszego miejsca dla swoich czytelników. Portale te powinny z czasem zwiększyć ruch na witrynie, oraz pomóc w mozolnej budowie Twojego wizerunku.

Należy jednak pamiętać, że niektórzy są „anty” w tych sprawach, więc równie dobrze możemy zaprzepaścić szansę na zyskanie ciekawych gości nadmiernym integrowaniem się w/w serwisami. Wszystko zależy od tego, jak poprowadzisz system promocji w danym segmencie.

Pisać można by dalej, jednak nie zmieni to faktu, że promować stronę internetową nie jest łatwo. Zebrałem te kilka porad, abyś mógł skutecznie rozpocząć pracę ze swoją witryną.

Życzę Ci powodzenia!

Zdjęcie pochodzi z pixabay.com

Tagi:featuredmarketingpromowanie stronypromowany

komentarze 24

  • Awatar
    eliza

    8 lutego 2016 15:23

    Dla mnie to wszystko jest zbyt skomplikowane, więc zleciłam promocję agencji CleverAgency. Widać już efekty ich działania z czego jestem bardzo zadowolona. Sama nie ogarnęłabym tego wszystkiego.

    Odpowiedz
  • Awatar
    Izabela Misztal-workitgirl.pl

    10 lutego 2016 13:55

    A co Pan sądzi o wtyczkach SEO, jakie są najlepsze dla strony, opartej na WordPressie? Zastanawiam się też nad linkami, czy to, że ja umieszczę jakiś link na swojej stronie, wzmacnia też moją stronę.

    Odpowiedz
    • Awatar
      Michał Kortas

      10 lutego 2016 18:52

      Warto skorzystać z Yoast SEO. A co do linków na stronach zewnętrznych – jeśli są zdobywane w sposób naturalny, to jak najbardziej. Nie polecam jednak sztucznego zdobywania odnośników, gdyż na dłuższą metę może to Pani stronę pogrążyć.

      Odpowiedz
      • Awatar
        mwyrwa

        29 kwietnia 2016 00:21

        Wartościowy wpis. Ale prosiłbym o doprecyzowanie, co oznacza naturalny i sztuczny sposób zdobywania odnośników wg autora wątku :) Jeśli sam umieszczę zewnętrzny link na swojej stronie to jest to sposób naturalny (jak rozumiem: dobry) czy sztuczny (zły)?

        Odpowiedz
    • Awatar
      KOlafiński

      15 sierpnia 2016 16:22

      Wtyczki są znane, nie wiem czy to nie naraża strony na ręczne blokady w wyszukiwarkach

      Ogłoszenia

      Odpowiedz
      • Awatar
        Izabela Misztal

        15 sierpnia 2016 17:07

        Nigdy nie słyszałam o tym, że może narażać. A jest takie prawdopodobieństwo?

        Odpowiedz
      • Awatar
        KOlafiński

        15 sierpnia 2016 23:28

        No jak mogłaś nie słyszeć, gdy połapią się, że podjęto jakiekolwiek celowe działania aby wypozycjonować stronę, to dają blokadę, domena może całkowicie zniknąć z indeksu googla.
        Ogłoszenia
        Pozdrawiam

        Odpowiedz
  • Awatar
    Mateusz z AmazingDesign.eu

    23 lutego 2016 16:07

    Jeden z niewielu artykułów, w których autor twierdzi że społecznościówki nie najlepszym rozwiązaniem. Naszym zdaniem jest podobnie w szczególności przy B2B.

    Odpowiedz
    • Awatar
      Michał Kortas

      23 lutego 2016 23:13

      Jasne, bo uważam, że znaczna inwestycja w profile społecznościowe to pompowanie balonika. Oczywiście na krótką metę można sporo ugrać, ale jeśli spojrzeć na takie działania z perspektywy czasu i ilości pojawiających się tam treści, nie ma zbyt wielu marek, które zapadły (przynajmniej mi) w pamięci skuteczną kampanią na Facebooku czy Twitterze.

      Odpowiedz
  • Awatar
    Jamie

    16 marca 2016 12:02

    Ja nie przejmuje się takimi rzeczami tylko zlecam to innym. W tym wypadku np headway. Piszą teksty, zaprojektują stronę, pozycjonowanie i problem z głowy.

    Odpowiedz
  • Awatar
    Tektyt

    14 kwietnia 2016 08:19

    Dodawaj wszędzie gdzie możesz artykuły i tyle

    Odpowiedz
  • Awatar
    iOSadministrator.com

    25 kwietnia 2016 17:50

    Fora wydają się dobrym rozwiązaniem, ale są też takie, na których linki są zabronione :/

    Odpowiedz
  • Awatar
    3giga

    4 maja 2016 07:00

    Zazwyczaj firmy nie mają czasu na samodzielne pozycjonowanie i wolą zlecić to profesjonalistom. Płacisz za wyniki i masz wszystko w nosie.

    Odpowiedz
    • Awatar
      Ogłoszenia

      15 sierpnia 2016 16:19

      TO racja, że płacisz i masz wszystko w nosie, ale ceny za skuteczne pozycjonowanie są masakryczne.

      Ogłoszenia

      Odpowiedz
    • Awatar
      Maciej Lew

      17 listopada 2016 21:25

      Zazwyczaj takie firmy nie szukają takich artykułów. Zajrzy tu jedynie ktoś zainteresowany byciem specjalistą od SEO lub ktoś kto ma zbyt mały budżet by zlecić to zadanie profesjonaliście.

      Odpowiedz
  • Awatar
    Maciej78

    25 maja 2016 16:01

    Bardzo dobry artykuł. Teraz możliwości jest wiele niektóre firmy oferują bardzo dobre warunki promocji w internecie, hostingu jak np kliksite czy nawet darmowe strony www.

    Odpowiedz
  • Awatar
    Michał Repliński

    8 sierpnia 2016 09:12

    Wartościowe i unikalne treści to jeden z najlepszych i naturalnych sposobów pozyskiwania klientów. Warto publikować artykuły, które będą bazą wiedzy na dany temat. Wtedy użytkownik w jednym poście znajdzie wiedzę na dany temat. Jeśli zdecydujemy się na komentowanie warto aby każdy z komentarzy był tematyczny

    Odpowiedz
  • Awatar
    Damian Kowalski

    29 listopada 2016 17:43

    http://informacjepolska24.prv.pl To jest dopiero szczyt

    Odpowiedz
  • Awatar
    Krzysztof

    12 grudnia 2016 22:22

    :)

    Odpowiedz
  • Awatar
    Krzysztof

    12 grudnia 2016 22:48

    Niestety, samodzielna promocja rzadko kiedy bywa skuteczna. Ja, wolałem zlecić ją firmie zewnętrznej (zajęły się nią anioły reklamy). Uważam, że zaoszczędziłem masę czasu i pieniędzy (czas mogłem przeznaczyć chociażby na ulepszanie oferowanego przeze mnie produktu – jeśli mowa o pieniądzach, to pewnie zanim zareklamowałbym swoją firmę, część z nich zainwestowałbym w nieodpowiednie nośniki lub formy).

    Odpowiedz
  • Awatar
    Piotr Obst

    29 grudnia 2016 15:09

    A co w przypadku, gdy chciałbym wypromować swoją aplikację na telefony, która jest skierowana do uczniów, w której można zobaczyć plany lekcji itd tyle, że trzeba jeszcze dodać swoją szkołę na stronie jeśli nie jest dodana? ( https://m-szkola.pl ) W mojej szkole aplikacja dobrze się przyjęła.

    Jak dotrzeć do wielu uczniów z całej Polski za darmo?

    Odpowiedz
  • Awatar
    Łukasz Sałata

    8 lutego 2017 21:15

    http://woocash24.my-online.business

    Odpowiedz
  • Awatar
    Janunsz Kamiński

    21 lutego 2017 17:24

    Ciekawe porady. Dzięki!

    Odpowiedz
  • Awatar
    Jarek z gry-zabijanki.pl

    4 kwietnia 2017 21:46

    Dobre wskazówki na początek. tylko jak znaleźć miejsca, w których można stronę promować ?

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź