Socialbrakers – statystyki serwisów


28 czerwca 2012 / Maciej Jajkiewicz


Socialbakers, znany głównie zagranicą, udostępnia podglądy statystyk, głównie 5 najpopularniejszych serwisów. W ich gronie znajdziemy: Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn oraz YouTube. Na stronie znajdziemy statystyki tj.

  • Dla kraju
  • Strony
  • Marki
  • Media
  • Miejsca
  • Reklamy
  • Aplikacje

Polski Facebook

Nasz kraj zajmuje 25 miejsce, z dorobkiem 8 601 500 użytkowników. W ciągu jednego tygodnia przybyło 174 620 Polaków, a w ciągu miesiąca 273 620 rodaków. W pierwszej trójce znajdziemy: Stany Zjednoczone – 155 707 900 Amerykaninów, Brazylię – 51 172 180 Brazylijczyków i Indie – 49 806 680 Indyjczyków. Nasi przyjaciele z Irlandii zajmują dalekie 60 miejsce z dorobkiem 2 124 100 Irlandyczków (pewnie reszta Irlandyczków utknęła w Polskich ToiToiach).

W kategorii Strony, najwięcej fanów uzbierała strona Demotywatory – 1 374 226 fanów. Na drugim miejscu Serce i Rozum z hitem mam piloto, mam laptopo – 1 241 471 lubiących. Czołową trójkę zamyka KWEJK.pl – 1 032 791 kwejkowiczów. Ciekawostką jest to, że jako jedynym celebrytą w pierwszej 20, jest Kuba Wojewódzki – 6 miejsce – 898 311 fanów.

Najpopularniejszymi markami na Polskim Facebooku są: ponownie Serce i Rozum – 1 241 471 fanów, Play – 995 847 klientów i Allegro – 905 837 allegrowiczów. WOŚP zamyka pierwszą 10 z liczbą 892 202 fanów.

Polskie media, czołówka jest następująca: pierwsze miejsce Radio ESKA – 660 936 słuchaczy, drugie miejsce Filmweb – 539 400 fanów i trzecie miejsce MTV Polska – 432 224.

Najpopularniejszymi miejscami w Polsce, są: Stary Browar – 32 512 lajków, Arkadia – 25 421 lubiących i Pasaż Grunwaldzki z liczbą 24 411 lubiących.

Polska w kategorii reklamy zajmuje 101 miejsce. CPC wynosi 0.14$, nastomiast CPM wynosi 0.04$.

Polski Twitter – nadal słabo

W Polsce Ziva posiada 2 586 śledzących, na drugim miejscu jest Wargamingnet PL – 2 132, trzecie miejsce Jaroslaw Marciuk – 714, czwarte carpooling.pl – 199 oraz na ostatnim – piątym miejscu Pawel Manowiecki – 33 śledzących.

Jedyną marką na Twitter w statystykach jest wyżej wymieniony carpooling.pl – 199 śledzących.

Niestety, w następnych kategoriach nic się nie zmienia. Brak celebrytów, z rozrywki Wargamingnet PL – 2 132 śledzących, natomiast w mediach Ziva – 2 586, w sporcie Polska nawet nie istnieje..

Google + – nie wszystko, co od Google jest popularne

Tak, jak w przypadku Twittera, nawet jeszce gorzej. Jedyni sklasyfikowani: Marek Zender 1 017 śledzących, Klocki24.com – 57.

LinkedIn

Polska zajmuje 37 miejsce z 598 401 użytkownikami. Krótko i na temat :)

YouTube..

Na pierwszym miejscu w kategorii kanały – TELEWIZJA INTERNETOWA WP.PL – 50 590 395 wyświetleń filmów. Na drugim miejscu StroprocentTV – 37 908 918 wyświetleń, trzecie miejsce zajmuje Electronics Arts Polska – 21 078 485 odtworzeń.

Marki: 1 miejsce StroprocentTV – 37 908 918 wyświetleń, 204 filmy, 57 411 subskrypcji. 2 miejsce Electronics Arts Polska – 21 078 485 wyświetleń, 926 filmów, 16 389 subskrypcji. 3 miejsce Nokia Poland – 6 448 544 wyświetleń, 220 filmów, 2 507 subskrypcji.

Celebryci? W Polsce sklasyfikowana tylko Neuronia Official Channels – 8 896 wyświetleń, 13 filmów, 20 subskrypcji.

W kategorii rozrywka: Cyber Marian – 10 208 056 wyświetleń, 26 filmów, 9 212 subskrypcji. Drugie miejsce (ostatnie) przypadło Gamezilla – 1 474 925 wyświetleń filmów, 594 filmy oraz 2 664 subskrypcje.

Media – TELEWIZJA INTERNETOWA WP.PL – pierwsze miejsce. Dorobek 50 590 395 wyświetleń, 1 723 filmów i 13 558 subskrypcji. Fakt.pl – drugie miejsce. Dorobek 11 323 871 wyświetleń, 180 filmów i 531 subskrypcji. Na trzecim miejscu uplasowała się Platforma TOSIEWYTNIE.PL z 10 774 611 wyświetleniami, 761 filmami oraz 18 195 subksrypcji.

Wojna płci

Piękne Polskie kobiety, to 53 % wszystkich Polskich użytkowników Facebooka, a 47%, to przystojni mężczyźni.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.