Linki pozycjonerskie – ceny coraz niższe


6 czerwca 2012 / Michał Kortas


Już dobrych kilkanaście tygodni temu opisywałem proces rejestracji i zgłaszania swoich witryn w serwisie reklamowym i pozycjonerskim jakim jest SeoPilot. Wiele osób obawiało się utraty zdolności do wypłacania należnych sum pieniężnych przez właścicieli tego młodego systemu wymiany linków, jednak los okazał się łaskawy i całe przedsięwzięcie prosperuje nadal.

SeoPilot rósł w siłę i na chwilę obecną posiada 8475 zgłoszonych projektów, w których możemy się reklamować (wnioskuję tak po nadanym ID zgłaszanej dziś witryny). Jedynym mankamentem był niedawny szum wokół spadających stawek dla wydawców, jednak tego należało się spodziewać już od jakiegoś czasu. Jak temu zaradzić? Wystarczy dobrze rozwijać swoje strony, a poziom wynagrodzenia na pewno wzrośnie. Tym razem przyjrzałem się działowi dla pozycjonera i cenom linków, za które przyjdzie nam zapłacić w wypadku chęci promowania własnego serwisu/bloga w innych, tematycznych projektach.

Niedawno zostałem poinformowany o cenach linków w SeoPilot. Nie są one wygórowane, przynajmniej w stosunku do konkurencji. Spójrzmy do poniższej tabelki:

PageRank stron = 3

Weźmy na początek przykład strony z PageRank=3 – według SeoPilot, za emisję linku zapłacimy do 20zł (strona główna). Jak na miesiąc wyświetlania to nie dużo. W konkurencyjnym systemie ProLINK, jak wywnioskowałem, cena wynosiła 33zł. 
Różnica niewielka, dlatego, że witryny z PR=3 nie są zbyt popularne. Przyjrzałem się również systemowi, który oferuje nam AdTaily. Tam za miesiąc emisji obrazka (125×125 px) i stronie o takim samym PR zostaniemy zmuszeni do wydania około 330zł. Ceny te jednak są dużo bardziej zróżnicowane.

PageRank stron = 6

To już większa gratka dla pozycjonerów. Strony takie są popularne i prowadzi do nich duża ilość linków zwrotnych. Spójrzmy do SeoPilot – cena za miesiąc wyświetlania linku to około 70-80zł. Za taką samą praktykę w ProLINK’u zapłacimy już 120-130zł. Spora różnica, prawda? To jeszcze nic. W AdTaily koszt obrazka wyniesie około 2000zł.

Z tego co widzimy, SeoPilot oferuje nam najkorzystniejszą ofertę wśród popularnych konkurentów. Co wybierzemy, zależy od nas i zasobności naszych portfeli. Zastanówmy się także, jak korzystanie z linków sponsorowanych wpłynie to na dostępność reklamowanych stron internetowych w wyszukiwarce Google, która ostatnimi czasy rozpoczęła stosować (nie?)właściwe praktyki.

Za jakiś czas przedstawię Wam wyniki, które osiągnę podczas pozycjonowania swojej witryny w serwisie SeoPilot. A jak Wy oceniacie pracę z w/w systemami promocji linków? Na co należy uważać i czego się nie bać?
Czekam na Wasze opinie i komentarze. 



Jedna odpowiedź do “Linki pozycjonerskie – ceny coraz niższe”

  1. Bogusław Limberger pisze:

    pozycjonowanie … http://limmberro.blogspot.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.