Jestem w połowie wyścigu, a jest to wyścig nie tyle co z innymi, a z samym sobą. Czasu ubywa, a po przekroczeniu dzisiejszej granicy wiem, że zostało go mniej, niż potrzebowałem go dotychczas. Na dzień dzisiejszy trzymam się jeszcze harmonogramu, jednak nie mogę pozwolić sobie na większe opóźnienia. Tak czy inaczej uważam, że miniony tydzień był dobry. Zapraszam na podsumowanie poczynań w konkursie Daj Się Poznać.
Notatki do zadań
Notatki co funkcjonalność, którą chciałem przygotować już dawno, jednak dopiero kilka dni temu tak naprawdę miałem na to trochę więcej chęci. Skończyło się tak, jak to widać na poniższym gifie. Można pisać notatki, usuwać, edytować i oznaczać (pomyślę nad lepszą formą wyróżnienia). Jest to przydatna funkcja magazynująca szczegóły zadania, które dochodzą nam w trakcie jego wykonywania, a także prosta forma komunikacji pomiędzy zlecającym a wykonującymi zadanie.
Ładniejsza lista podłączonych użytkowników
Ukryłem listę użytkowników na rzecz trochę ładniejszego interfejsu udostępniania zadania. Nie jest to jeszcze finalny wygląd, wciąż nad nim pracuję. Wciąż dojrzewa :-)
Przenoszenie zadań do kosza
Zamiast permanentnego kasowania pierwszą dostępną opcją będzie przenoszenie do kosza. To tak na wypadek błędnego usunięcia zadania. W każdej chwili będzie można cofnąć operację usuwania lub po potwierdzeniu opróżnić kosz już tak konkretnie, na zawsze. Przy okazji zadbałem o okienko komunikatów systemowych. Później zawierać ono będzie także przycisk (link) umożliwiający cofnięcie wykonanej czynności – znany dobrze chociażby z Gmaila.
Zatwierdzanie zadań na listach
Usprawniłem działanie list zadań. Zatwierdzanie wykonania zadania od teraz działa zadowalająco. Wszystko zapisuje się w bazie, wraz z ID użytkownika, który wykonał operację.
Informacja o zakończeniu zadania w podglądzie
Jeśli zadanie zastało zakończone, w podglądzie zadania widoczna jest na ten temat stosowna informacja. Na pewno później jeszcze ją usprawnię.
Zespoły i grupy projektowe
Z widocznych dla użytkownika rzeczy to by było na tyle. Wczoraj zacząłem prace nad funkcjonalnością zespołów i grup projektowych. Powstały odpowiednie tabele i potrzebne klasy. Zmienię tu jeszcze na pewno nazwy tychże tabel, bo te, generowane automatycznie przez EntityFramework, nie zawsze są trafne. Najbardziej oczekiwana opcja w todo.team zaczyna swój byt! Ogromnie się z tego cieszę.
Podsumowanie
Najbliższy tydzień, a pewnie i dwa tygodnie będą dla mnie głównie pracą nad najważniejszym elementem, czyli zespołami i grupami projektowymi. Pod koniec kwietnia chciałbym opublikować pierwsze demo w sieci, jednak znając życie tak wcześnie się to nie uda. Ostateczny (tak ostatecznie-ostateczny) deadline na demo to połowa maja. Chciałbym oddać aplikację do testów dla innych użytkowników i poprawić błędy (przynajmniej te najbardziej wrażliwe) i kwestie związane UI/UX jeszcze przed oficjalnym zakończeniem konkursu (oczywiście będę todo.team rozwijał dłużej! :-)).
Myślę, że przez ostatnie siedem dni zrobiłem naprawdę dużo. Obym utrzymał taki postęp w nadchodzącym tygodniu.
Zachęcam do śledzenia moich dalszych postępów. Poniżej znajdziesz garść przydatnych ku temu linków. Liczę na Twoje wskazówki i komentarze.
- Repozytorum todo.team na GitHub
- Tag na blogu do obserwowania
- RSS z wpisami
- Konto na Twitterze
- Konto na Facebooku
Do usłyszenia w przyszłą środę!
Tagi: asp.net • Daj Się Poznać 2017 • konkurs
Od początku, gdy śledzę rozwój tej aplikacji, to naprawdę świetnie Ci to idzie, podobnie zresztą jak pisanie artykułów :)
Życzę powodzenia w konkursie oraz czekam na ukończenie projektu!
Dzięki! Miło słyszeć :) Za 2-3 tygodnie będę odpalał demo, jeśli będziesz chętny do przetestowania, to zapraszam. Również życzę powodzenia!
Oczywiście, że będę zainteresowany! :D
Dziękuję bardzo za życzenia :)