Daj Się Poznać 2017 [tydzień #7] – półmetek


12 kwietnia 2017 / Michał Kortas


Jestem w połowie wyścigu, a jest to wyścig nie tyle co z innymi, a z samym sobą. Czasu ubywa, a po przekroczeniu dzisiejszej granicy wiem, że zostało go mniej, niż potrzebowałem go dotychczas. Na dzień dzisiejszy trzymam się jeszcze harmonogramu, jednak nie mogę pozwolić sobie na większe opóźnienia. Tak czy inaczej uważam, że miniony tydzień był dobry. Zapraszam na podsumowanie poczynań w konkursie Daj Się Poznać.

Daj Się Poznać 2017 - logo

 

Notatki do zadań

Notatki co funkcjonalność, którą chciałem przygotować już dawno, jednak dopiero kilka dni temu tak naprawdę miałem na to trochę więcej chęci. Skończyło się tak, jak to widać na poniższym gifie. Można pisać notatki, usuwać, edytować i oznaczać (pomyślę nad lepszą formą wyróżnienia). Jest to przydatna funkcja magazynująca szczegóły zadania, które dochodzą nam w trakcie jego wykonywania, a także prosta forma komunikacji pomiędzy zlecającym a wykonującymi zadanie.

Funkcjonalność notatek do zadań

Funkcjonalność notatek do zadań

Ładniejsza lista podłączonych użytkowników

Ukryłem listę użytkowników na rzecz trochę ładniejszego interfejsu udostępniania zadania. Nie jest to jeszcze finalny wygląd, wciąż nad nim pracuję. Wciąż dojrzewa :-)

Udostępnianie zadania

Udostępnianie zadania

Przenoszenie zadań do kosza

Zamiast permanentnego kasowania pierwszą dostępną opcją będzie przenoszenie do kosza. To tak na wypadek błędnego usunięcia zadania. W każdej chwili będzie można cofnąć operację usuwania lub po potwierdzeniu opróżnić kosz już tak konkretnie, na zawsze. Przy okazji zadbałem o okienko komunikatów systemowych. Później zawierać ono będzie także przycisk (link) umożliwiający cofnięcie wykonanej czynności – znany dobrze chociażby z Gmaila.

Przenoszenie do kosza

Przenoszenie do kosza

Zatwierdzanie zadań na listach

Usprawniłem działanie list zadań. Zatwierdzanie wykonania zadania od teraz działa zadowalająco. Wszystko zapisuje się w bazie, wraz z ID użytkownika, który wykonał operację.

Zatwierdzanie wykonania

Zatwierdzanie wykonania

Informacja o zakończeniu zadania w podglądzie

Jeśli zadanie zastało zakończone, w podglądzie zadania widoczna jest na ten temat stosowna informacja. Na pewno później jeszcze ją usprawnię.

Informacja o zakończeniu zadania

Informacja o zakończeniu zadania

Zespoły i grupy projektowe

Z widocznych dla użytkownika rzeczy to by było na tyle. Wczoraj zacząłem prace nad funkcjonalnością zespołów i grup projektowych. Powstały odpowiednie tabele i potrzebne klasy. Zmienię tu jeszcze na pewno nazwy tychże tabel, bo te, generowane automatycznie przez EntityFramework, nie zawsze są trafne. Najbardziej oczekiwana opcja w todo.team zaczyna swój byt! Ogromnie się z tego cieszę.

Schemat bazy danych

Schemat bazy danych

Podsumowanie

Najbliższy tydzień, a pewnie i dwa tygodnie będą dla mnie głównie pracą nad najważniejszym elementem, czyli zespołami i grupami projektowymi. Pod koniec kwietnia chciałbym opublikować pierwsze demo w sieci, jednak znając życie tak wcześnie się to nie uda. Ostateczny (tak ostatecznie-ostateczny) deadline na demo to połowa maja. Chciałbym oddać aplikację do testów dla innych użytkowników i poprawić błędy (przynajmniej te najbardziej wrażliwe) i kwestie związane UI/UX jeszcze przed oficjalnym zakończeniem konkursu (oczywiście będę todo.team rozwijał dłużej! :-)).

Myślę, że przez ostatnie siedem dni zrobiłem naprawdę dużo. Obym utrzymał taki postęp w nadchodzącym tygodniu.

Zachęcam do śledzenia moich dalszych postępów. Poniżej znajdziesz garść przydatnych ku temu linków. Liczę na Twoje wskazówki i komentarze.

Do usłyszenia w przyszłą środę!


Tagi:


3 odpowiedzi na “Daj Się Poznać 2017 [tydzień #7] – półmetek”

  1. Robert pisze:

    Od początku, gdy śledzę rozwój tej aplikacji, to naprawdę świetnie Ci to idzie, podobnie zresztą jak pisanie artykułów :)

    Życzę powodzenia w konkursie oraz czekam na ukończenie projektu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *