Live Chat w E-commerce


6 kwietnia 2011 / Michał Kortas


Zapewne wyniki badania nie są odkrywcze, jednak obecnie w dalszym ciągu wiele e-sklepów nie posiada rozwiązania Live Chat. Firma Bold Software LLC, która dostarcza rozwiązanie do rozmów chat online, w dużej mierze koncentrująca się na rynku e-commerce, przeprowadziła w Styczniu badania odnośnie tego, jak krytyczne dl sprzedaży online oraz docelowej konwersji, są: chat oraz video chat.

Firma co prawda działa na terenie Stanów Zjednoczonych, jednak wyniki jej badania są znakomitym źródłem wiedzy o potencjalnych klientach również na polskim rynku. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 200 klientów, właścicieli sklepów internetowych. Więcej, niż 60 % wskazało zasadność posiadania live chat, jako elementu znacznie wspierającego proces sprzedaży. Badanie pokazało również, że: * 54% posiadaczy sklepów online wskazało live chat, jako czynnik, który przysłużył się do 20% wzrostu generowanych leadów oraz sprzedaży w sklepie * 77% właścicieli wskazało live chat, jako krytyczny czynnik sukcesu i bez wątpienia jedno z najważniejszych narzędzi ułatwiania komunikacji z klientem * coraz więcej zarządców e-sklepów wskazuje także na rosnącą rolę tzw. proactive chat ? czyli rozmów, które są inicjowane przez posiadacza sklepu, na podstawie analizy zachowań użytkownika sklepu (a nie jak do tej pory odwrotnie) * to właśnie proactive chats ? przekładają się na większą konwersję w sklepie, dają bowiem możliwość taką, jak w sklepie off line, gdzie bardzo często to sprzedawca próbuje zrobić ?wywiad? z klientem, tak aby dopasować ofertę możliwie najlepiej do jego potrzeb * 79% klientów, którzy zaakceptowali zaproszenie do tzw. proactive chat ? oceniło je, jako bardzo pomocne i przydatne



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.