Prasówka – wieści z szeroko rozumianej branży internetowej – 9.06.2012


9 czerwca 2012 / Mr.Mr


Drodzy czytelnicy! Dzisiaj kolejna dawka informacji ze świata Internetu. Zapraszamy do dyskutowania na omawiane tematy.
ACTA, typografia i profil polskiego internauty to tylko niektóry z wiadomości jakie będziecie mogli pozyskać w naszym przeglądzie prasy. 

Dobre wieści z frontu ACTA!

Umowa mająca na celu ograniczenie swobód w internecie była przyczyną wielkiego ruchu sprzeciwu i jak wszyscy pamiętamy Polska i polski internet przodowały w tej dziedzinie. Jednak sprawa nie jest do końca skończona. Co nowego w tej sprawie i jakie są perspektywy dla ACTA? Dowiecie się dzięki fundacji Panoptykon.

 

Temat ACTA jest wciąż żywy w Unii Europejskiej. Prawdopodobnie Parlament Europejski na lipcowej sesji będzie decydował o dalszych losach tego kontrowersyjnego porozumienia. Jednak zanim się to stanie, swoje opinie musi wyrazić pięć kluczowych komisji parlamentarnych. Pierwsze głosowania już za nami, a ich wyniki dają ogromną nadzieję na to, że ACTA wkrótce całkiem upadnie.

Dobre wieści z frontu ACTA! 

NetTrack – jaki jest Polak w sieci

Penetracja internetu w Polsce wynosi 56 proc. i od dłuższego czasu jest stabilna. Znaczna większość użytkowników (ponad 55 proc.) korzysta z sieci dłużej niż pięć lat. Grupa korzystających powyżej trzech ale mniej niż pięciu lat, jest drugą najliczniejszą i wynosi 22,5 proc.

NetTrack – jaki jest Polak w sieci 

Typografia – jej niuanse i znaczenie

Niezawodny Smashing Magazine znowu przygotował świetny artykuł dotyczący typografi i tego jak subtelne zmiany potrafią diametralnie zmienić znaczenie przekazu. Jaki może być tego wpływ na user experience? Ciężko ocenić… a właściwie przecenić jak wielkie różnice w odbiorze mogą tworzyć detale z pozoru nie widoczne.

Let’s consider a couple of simple sentences: “The boy walks a dog” and “The boy walks the dog.” The meanings are significantly different simply by the change of one small word. “A dog” is any old dog, while “the dog” is one we know and recognize. Similarly, small changes in typography can fundamentally alter impact and interpretation. For example, type size can be increased, the weight or font can be changed, and positioning within a frame altered; with each alteration, the meaning also changes. An authoritative, urgent, big, bold “STOP” suddenly becomes more lighthearted and less weighty and might even come across as teasing when rendered as “Oh, stop, stop it! I like it!”

Why Subtle Typographic Choices Make All The Difference 

Jak reklamować się w internecie? E-book Interaktywnie.com

Przydatne darmówki to to co w Internecie najpiękniejsze. Przyznam, że sam nie miałem okazji czytać owego e-booka, ale zachęcam do sięgnięcia po darmowy egzemplarz i zostawieniu komentarza!

W ubiegłym roku wydatki na reklamę w sieci zbliżyły się już do kwoty 2 miliardów złotych. Tylko w ciągu roku – a był to przecież rok dla gospodarki trudny – urosły o przeszło 20 procent. Dlaczego? Ponieważ reklama w internecie jest wciąż relatywnie tania, a w porównaniu z pozostałymi mediami – wyjątkowo skuteczna.

Jak reklamować się w internecie? E-book Interaktywnie.com 

Nowy projekt Google – World Wonders

W momencie kiedy standardowa usługa pozwalająca na obserwowanie widoku ulic największych miast stała się zbyt nudna, Google udostępniło użytkownikom Google Street View możliwość podziwiania górskich szczytów, a nawet udokumentowało rejony Amazonki i Rio Negro. Dzięki Google możemy też oglądać panoramiczne zdjęcia z wnętrza galerii i tym samym zwiedzać wystawy nie ruszając się z domu.

Przesada czy kolejny sukces Google?

Nowy projekt Google – World Wonders

Chiny, Rosja i kraje arabskie chcą kontrolować internet

Jak widać walka o wolność w Internecie to nie jednorazowa sprawa. Oczywistym staje się, że aby utrzymać nasze swobody musimy być dobrze poinformowani i trzymać rękę na pulsie.

Amerykańscy giganci IT oraz branży telekomunikacyjnej, firmy takie jak Google, Microsoft, Verizon czy Cisco, stanęły w obronie wolnego internetu. Podczas przesłuchań jednej z komisji amerykańskiego Kongresu potentaci IT ostrzegali, że kraje takie jak Chiny, Rosja oraz niektóre państwa z regionu Bliskiego Wschodu oraz Azji Środkowej dążą do zwiększenia kontroli nad internetem. Wszystko pod auspicjami ONZ – czytamy w dzienniku „Washington Post”.

Chiny, Rosja i kraje arabskie chcą kontrolować internet 

Zdjęcie pochodzi z freedigitalphotos.net



2 odpowiedzi na “Prasówka – wieści z szeroko rozumianej branży internetowej – 9.06.2012”

  1. Google jak zwykle szuka czegoś nowego, ingerując coraz bardziej w nasze życie – gdziekolwiek jesteśmy.
    Cieszmy się, że w Europie możemy mieć jeszcze jakieś zdanie co do kontroli i cenzury sieci… E-book przydatny :)

    • Mr.Mr pisze:

       Sprawa ACTA pokazała, że prawie udało się przepchnąć znaczące ograniczenia za plecami obywateli. Na szczęście ludzie potrafią się jeszcze ocknąć kiedy chodzi o takie problemy. Szkoda że tak mocno nie protestujemy też w innych sprawach np. wiek emerytalny, czy rabunkowa polityka rządu, ale to nie forum polityczne… ;)

Skomentuj Michał Kortas Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.