Jedna jaskółka wiosny cze czyni, jednak jest to znak zwiastujący rychłe przybycie wiosny. Projekt todo.team rośnie jak na drożdżach, pomimo tego, że cały ubiegły tydzień spędziłem w szpitalu i nie programowałem nawet przez minutę. Dzisiejszy wpis na temat projektu poświęcam na podsumowanie tygodnia #2 i #3. Kolejne planowany wpis z raportem zmian już w kolejną środę.
Szablon ogólny
Sam szablon nie uległ większym zmianom, w porównaniu do początkowej koncepcji. Na pewno będę ściśle trzymał się trój kolumnowego rozkładowi treści:
- menu podręczne,
- lista zadań z wybranej kategorii,
- szczegółowe informacje na temat zadania.

Menu kontekstowe zadania
Jak na razie nie zawiera niczego odkrywczego. Proste odwołania do akcji CRUD. O właśnie – CRUDowy kontroler zadań już działa.

Praca z SSL
Lokalnie wymusiłem pracę z samodzielnie wygenerowanym certyfikatem SSL. Nie obyło się bez problemów, ale koniec końców – udało się.

Natywna wielojęzyczność
Przygotowuję się od razu na globalne podbicie rynku (:D), dlatego zabezpieczyłem się już na samym początku obsługą wielojęzyczności. Oczywiście na razie interfejs mówić będzie do Ciebie po polsku, jednak nie ukrywam, że chciałbym móc prosto go przetłumaczyć na każdy inny język. Przed wypuszczeniem aplikacji w świat postaram się udostępnić przynajmniej dwa języki, polski i angielski. Zobaczymy tylko, czy na to wszystko wystarczy mi czasu.
Wdrażając wielojęzyczność, użyłem tego. Zaplanowany mam już wpis na blogu, który dokładnie opisuje cały proces.
Integracja z OAuth – Facebook, Google, Microsoft
Myślę, że OAuth to jedna z piękniejszych rzeczy, która mogła powstać :-) Wykorzystałem te możliwości w projekcie. Aplikacja todo.team obsługuje logowanie i rejestrację za pomocą API Facebooka, Google i Microsoftu. Just click it!
Na ten temat również przewidziałem osobny wpis.

Podział zadań
Z punktu widzenia logiki aplikacji przewidziałem następujące, podstawowe typy zadań:
- niezaplanowane,
- na dzisiaj,
- na jutro,
- prywatne,
- przekazane innym,
- przekazane Tobie,
- wszystkie.

Dodatkowe grupowanie zadań będzie możliwe dzięki wyróżnikom takim jak:
- grupy – np. zadania przypisane do konkretnego, dużego projektu,
- tagi – zadania otagowane,
- zespoły – zadania udostępniane dla zespołów, do których należysz.

Jeśli masz inne pomysły, chętnie je rozważę. Daj znać w komentarzu.
Podsumowanie
Na te pierwsze dwa tygodnie (+ trzeci, który własnie rozpocząłem) to tyle. Zachęcam do śledzenia postępów. Poniżej przedstawiam garść przydatnych linków.
- Repozytorum todo.team na GitHub
- Tag na blogu do obserwowania
- RSS z wpisami
- Konto na Twitterze
- Konto na Facebooku
Do usłyszenia za tydzień :-)
Kamil
15 marca 2017 11:53
Dobra robota, ciekawy projekt, będę obserwował :D Powodzenia!
Michał Kortas
15 marca 2017 15:30
Dzięki wielkie! :D
Janunsz Kamiński
17 marca 2017 16:48
Zgadzam się, ciekawy projekt :)
Michał Kortas
17 marca 2017 23:56
Dziękuje bardzo :)
nrm
15 marca 2017 15:38
Fajne ale możesz dawać podlinkowane większe zdjęcia? Nic nie widzę na tym zrzucie, chciałem powiększyć a tu dupa ;)
Michał Kortas
15 marca 2017 15:45
Jasne. Zmienię wyświetlanie w WordPressie na możliwość powiększenia. Zdjęcia są duże, ale trzeba jeszcze kliknąć prawym i otworzyć je w nowej karcie. Zajmę się tym :)
nrm
16 marca 2017 09:12
Faktycznie. Fajnie to wygląda. Czuje się jak w todoiście :D
Michał Kortas
16 marca 2017 09:21
Nie ukrywam lekkiej inspiracji :D Ale chcę tę apkę skroić dokładnie pod siebie :)
Przemek
15 marca 2017 21:28
Widzę, że się dzieje :) fajny projekt, powodzenia trzymam kciuki :)
Michał Kortas
16 marca 2017 09:21
Dzięki! Pozdrawiam :)
Jarek
16 marca 2017 23:48
Bomba. Bardzo dobrze to wygląda wizualnie