Kiedy widzisz, że wszyscy odpoczywają na majówce, a Tobie zostało siedzenie nad kodem, może przyjść moment blokady. Co wtedy najlepiej zrobić? Wbrew pozorom – ulec. Zrobiłem tak, cały dzień spędzając na zewnątrz. Pomimo pozornej starty kilkunastu godzin, dzisiaj, z odświeżonym umysłem napisałem więcej, niż w jakikolwiek wcześniejszy dzień. Zapraszam do szczegółowego podsumowania tygodnia.
Projekty i zespoły
Na tę chwilę działa już podstawowa funkcjonalność projektów i zespołów:
- tworzenie i edycja zespołów,
- zapraszanie użytkowników do zespołu,
- przyjmowanie i odrzucanie zaproszeń,
- tworzenie i edycja projektów,
- przypisywanie zadań do projektów i zespołów.
Jestem pewien, że jeszcze wrócę do tego tematu za kilka kilkanaście dni, jednak to co mam w tej chwili pozwala mi dopracować pozostałe elementy systemu todo.team. W późniejszym czasie będę musiał popracować nad listami powiązanych użytkowników i projektów, no ale o tym poinformuję w stosownej chwili.
Lista zadań
Jednym z kluczowych elementów interfejsu jest lista zadań. W czasie dwóch minionych miesięcy ewoluowała ona praktycznie kilka razy. Aby uprzyjemnić korzystanie z aplikacji, przygotowałem dynamiczne ładowanie zadań do listy. Wykorzystuję w tym celu podstawowe API (o nim niżej).
Preloader listy zadań
Jeszcze tak odnośnie powyższego, zanim zadania się załadują, wyświetlać się będzie prosty preloader.
API zadań
Zabrałem się też za API, które zwraca użytkownikowi JSONa z potrzebnymi danymi do listy zadań, w zależności od wskazanej kategorii. Pełne API będę przygotowywał na koniec, gdyż mam w planach tworzenie różno-systemowych aplikacji klienckich, które będą z niego korzystać.
Awatary użytkowników
Nareszcie skutecznie podpiąłem pod system awatarów usługę Gravatar. Teraz wyróżniające obrazki użytkownika ładują się z zewnątrz.
Strony błędu
Wszelkie strony, do których użytkownik nie ma dostępu, zostały obwarowane wyświetleniem strony błędu. Na dniach dopiszę jeszcze przekazywanie błędu i zapisywanie w logach. O samych uprawnieniach napiszę prawdopodobnie za tydzień.
Zadania zespołu i projektu
Wszystkie zadania przypisane do zespołu, nawet te, których nie jesteśmy właścicielami i wykonawcami, wyświetlają się również już poprawnie. Oczywiście, jeśli nie jesteśmy bezpośrednio powiązani z zadaniem, możemy jedynie je podejrzeć, ewentualnie zostawić notatkę. Na przyszły tydzień postaram się przygotować formatkę zadań dla projektu, łącznie z widokiem tabeli trój kolumnowej, która segregować będzie zadania zaplanowane, w trakcie wykonywania oraz wykonane.
Podsumowanie
Sporo pracy wykonałem przedwczoraj, co mocno mnie zmotywowało. Następne siedem dni przeznaczę na wykańczanie istniejących funkcjonalności. Chcę szczególnie skupić się na wyświetlaniu listy użytkowników, którzy są z nami powiązani oraz rozbudowaną listą projektów i zespołów. Idzie ku dobremu!
Zachęcam do śledzenia moich dalszych postępów. Poniżej znajdziesz garść przydatnych ku temu linków. Liczę na Twoje wskazówki i komentarze.
- Repozytorum todo.team na GitHub
- Tag na blogu do obserwowania
- RSS z wpisami
- Konto na Twitterze
- Konto na Facebooku
Do usłyszenia w przyszłą środę!
Tagi: asp.net • Daj Się Poznać 2017 • konkurs
Profesjonalnie to wygląda, interfejs bardzo przyjemny!
Interfejs bardzo podobny do Todoist
Od początku mówiłem, że Todoist jest dla mnie inspiracją, bo z niego korzystam. Jednak piszę apkę tak, żeby spełniała moje dodatkowe potrzeby :-) Poza tym, to fajne i nowe doświadczenie.