Jak skutecznie promować stronę internetową?


30 listopada 2015 / Michał Kortas


Sposoby promocji własnej witryny w sieci są naprawdę różne. Jest to temat rozległy i nie mający jednoznacznie określonego końca. Warto jednak zatrzymać się przy nim choć na chwilę i rzucić okiem na pewne sprawdzone metody, które pozwolą zyskać potencjalnych gości. Chciałbym przedstawić Ci najlepsze, sprawdzone metody, patrząc na nie subiektywnie, dzięki którym będziesz w stanie zacząć zarabiać na swoim kawałku internetu.

Promowanie www

Pisz wartościowe i unikalne treści

Jakość treści to najważniejszy element i to właśnie od niego powinieneś rozpocząć swoją pracę z promowaniem własnej witryny. Jeśli treść nie będzie zaspokajać potrzeb docelowego użytkownika, to choćby nie wiadomo co się stało, nie będziesz w stanie zachęcić go do wejścia i zadomowienia się na witrynie. Dla wielu redaktorów, blogerów, czy amatorów prowadzących swoje serwisy największym problemem jest znalezienie tematu, który przyciągnie odwiedzających. Obecnie dość trudno jest znaleźć odpowiednio niezagospodarowaną niszę, jednak uważam, że dla chcącego nie ma nic trudnego.

Dobrym zwyczajem jest przeprowadzenie krótkiej analizy sieci, z ołówkiem i notatnikiem, szukając problemów nierozwiązanych lub tych, których opis zostawia wciąż wiele do życzenia. Najlepiej jest postawić się w roli zwykłego internauty, który marzy o tym, aby znaleźć przystępne wyjaśnienie nurtującej go sprawy.

Pisz z sensem i staraj się poruszać najbardziej unikalne wątki. Co tu więcej mówić. Odpowiedni content jest kluczem do otwarcia szerszych drzwi w promocji witryny.

Promuj się poprzez sprzedaż

Nikt nie powiedział, że musisz tworzyć coś i udostępniać za darmo, aby wypromować swoją stronę. Uważam jednak, że idealnym rozwiązaniem jest udostępnianie darmowych, wysokiej jakości tekstów lub poradników wideo, dostępnych dla wszystkich oraz sprzedaż wybranych i najbardziej pożądanych materiałów już za pieniądze.

Ważne jest, byś wypromował swoją markę w sieci. Sprzedając dobrej jakości kursy wideo zwiększysz rozpoznawalność swojego nazwiska, a przy tym strony internetowej.

Nie musisz korzystać z usług pośredników przy sprzedaży. Prawdopodobnie będzie Ci trudniej zacząć i zachęcić klientów do zakupu, jednak w późniejszym okresie możesz zarobić więcej, jeśli cały obrót będzie generował Twój prywatny sklep internetowy (z założeniem którego nie powinieneś mieć większych problemów, jeśli choć trochę znasz się na projektowaniu stron www).

Dobrą radą ode mnie niech będzie to, abyś nie ograniczał się tylko do standardowego przelewu, jako formy zapłaty za produkt, ale również udostępnił możliwość kupna za pomocą szybkiego przelewu, podpinając np. paysafecard. To pozwoli uniknąć sytuacji, w której już zdecydowany klient odłoży realizację przelewu na później, a z biegiem czasu jednak się rozmyśli.

Pozyskiwanie linków zwrotnych

Jeżeli już zadbasz o odpowiednią treść i wypromowanie swojej marki, nie zostawiaj tego na pastwę losu. Obecnie internet jest tak mocno przepełniony bezwartościowymi treściami, że nawet dobre i wnikliwe artykuły potrafią zginąć w sieciowej otchłani.

Powinieneś zadbać o pozyskiwanie jak największej liczby odnośników zwrotnych do swojej strony. O ile korzystanie z systemów wymiany linków (SWL) nie jest dobrą drogą, biorąc choćby pod uwagę fakt ostatnich poczynań Google, tak ręczna ich wymiana, z autorami podobnych tematycznie (co ważne) witryn, może przynieść Ci szereg korzyści. Dobrym pomysłem jest też zbudowanie własnego zaplecza pozycjonerskiego.

Najbardziej jednak skorzystasz, jeśli odsyłające witryny będą jak najpopularniejsze.

Być może uda Ci się napisać kilka artykułów gościnnych na większych serwisach i blogach, takich jak Chip.pl czy dobreprogramy.pl?

Cudów nie ma, dodatkowy ruch możesz zdobyć tylko i wyłącznie swoją ciężką pracą. Jeśli jednak treść (tak, znowu treść) będzie wartościowa, wkrótce linki będą tworzyć się dla Ciebie same – czy to na forach, czy jako uzupełnienia innych artykułów.

Ciekawa domena

Krótkie adresy, brak łączników, myślników i innych udziwnień to kolejny ważny element w całej układance. Nie będę się rozpisywał – po prostu daj się zapamiętać. Oczywiście większość osób trafi do Ciebie głównie z wyszukiwarki, jednak nie należy zapominać o gościach nadchodzących od frontu. Nie podkładajmy im kłód pod nogi.
To samo dotyczy darmowych domen, czy aliasów. Nie dość, że w tym przypadku każesz użytkownikowi zapamiętywać dodatkowe ciągi znaków, to możesz narazić się na spadek popularności, kiedy w końcu zdecydujesz się zakupić profesjonalną domenę. Oczywiście zawsze przy przenoszeniu wyjściem może być przekierowanie 301, ale…

Jest wiele darmowych miejsc hostingowych, ale umówmy się – kto nam dobrze naprawi za darmo samochód?
ac!dation 

Wydajny i niezawodny hosting

Jak Cię widzą, tak Cię piszą – mówi stare przysłowie. Prawda ta dotyczy nie tylko życia codziennego, ale i spraw internetu. Jeżeli ktoś Cię odwiedzi i natrafi na błąd 404 lub server not found nie łudź się – prawdopodobnie już do Ciebie nie wróci. Zadbaj o stabilny hosting i unikaj pustych odnośników wewnątrz samej strony www.

Warto wydać czasem kilkadziesiąt złotych rocznie więcej, ale cieszyć się względnym spokojem.

Wiem, powiesz, że jest wiele darmowych dostawców hostingu, więc dlaczego płacić, szczególnie na początku? Niestety nie są one gwarancją tego, że jutro Twoja strona nie zniknie z sieci bez konkretnej przyczyny. Warto przeczytać kilka, kilkanaście opinii o danej usłudze i wybrać tę najlepszą, pod względem kosztów, parametrów jak i dostępności.

Postowanie, komentowanie

Będąc użytkownikiem wielu for zgodnych z tematyką promowanej witryny, w łatwy sposób możesz przemycić linki do swoich wpisów, czy to jako pomoc, czy głębsze wyjaśnienie poruszanych zagadnień. Tu należy jednak uważać, ponieważ często musisz zbudować sobie wystarczająco dużą renomę w danym środowisku, żeby nie zostać zaraz na starcie skreślonym jako natrętny spamer.

Droga jest długa, jednak efekt może być satysfakcjonujący. Nie twórz sobie tylko „suchych” linków zwrotnych, ale odnośniki zgodne z kontekstem – odnośniki tematyczne i potrzebne – nie tylko wyszukiwarkom, ale i osobom potrzebującym faktycznej pomocy.

Dodatkowo, zawsze warto komentować wpisy konkurencji. Oczywiście trudniej tu o przemycanie swoich odnośników, jednak zawsze (no prawie zawsze) będziesz miał możliwość podlinkowania swojego nicku, czy podania adresu bloga/strony.

W tym wypadku korzyści odnoszą obie strony.

Wymiana artykułów o unikalnej treści

To również ciekawa inicjatywa, zadowalająca wszystkich. Powszechnie wiadomo, że hiperłącza zgodne z kontekstem są bardziej wartościowe niż te, które całkowicie wyrwane są z tematu. Google i inne wyszukiwarki korzystają z algorytmów, które na pierwszych miejscach wyświetlają strony, które są polecane przez innych, czyli zawierają coś ciekawego, wartego uwagi. Linki w treści artykułów są bardzo cenne. Nawet zwykły internauta po prostu kliknie, aby dowiedzieć się czegoś więcej.

Dzięki takiej wymianie nie tylko zyskujemy unikalną treść dla jednej i drugiej strony ale też link do swojego wortalu w tym artykule.
Przemkokali

Profile fanowskie w Google+ i na Facebook’u

Pomimo tego, że z założenia „społecznościówki” te nie są skutecznym miejscem promocji, warto poświęcić trochę czasu na stworzenie luźniejszego miejsca dla swoich czytelników. Portale te powinny z czasem zwiększyć ruch na witrynie, oraz pomóc w mozolnej budowie Twojego wizerunku.

Należy jednak pamiętać, że niektórzy są „anty” w tych sprawach, więc równie dobrze możemy zaprzepaścić szansę na zyskanie ciekawych gości nadmiernym integrowaniem się w/w serwisami. Wszystko zależy od tego, jak poprowadzisz system promocji w danym segmencie.

Pisać można by dalej, jednak nie zmieni to faktu, że promować stronę internetową nie jest łatwo. Zebrałem te kilka porad, abyś mógł skutecznie rozpocząć pracę ze swoją witryną.

Życzę Ci powodzenia!

Zdjęcie pochodzi z pixabay.com

Tagi:


44 odpowiedzi na “Jak skutecznie promować stronę internetową?”

  1. eliza pisze:

    Dla mnie to wszystko jest zbyt skomplikowane, więc zleciłam promocję agencji CleverAgency. Widać już efekty ich działania z czego jestem bardzo zadowolona. Sama nie ogarnęłabym tego wszystkiego.

    • Wojtek pisze:

      Dla mnie podobnie, nie do końca wszystko jest zrozumiałe.
      Zrobiłem stronę targujemy pl, można tam wystawić darmowe aukcje.
      Postanowiłem, że nie będzie tam reklama goniła reklamę i liczę, że właśnie to będzie magnesem dla moich odbiorców.
      Jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie do mojej strony oglądnijcie piszcie postaram się to zrobić :) pozdrawiam Wojtek.

    • Qb pisze:

      Witam, niedawno odpalilem bankeria.pl, póki co działam organicznie ale zastawiawiamy sie wlasnie nad wynajmem agencji. Jakie ma Pani doświadczenia z CleverAgency, na ile taka promocja przełozyła sie na efekty, oraz na ile takie rozwiazanie jest kosztowne? Pozdrawiam

  2. A co Pan sądzi o wtyczkach SEO, jakie są najlepsze dla strony, opartej na WordPressie? Zastanawiam się też nad linkami, czy to, że ja umieszczę jakiś link na swojej stronie, wzmacnia też moją stronę.

    • Warto skorzystać z Yoast SEO. A co do linków na stronach zewnętrznych – jeśli są zdobywane w sposób naturalny, to jak najbardziej. Nie polecam jednak sztucznego zdobywania odnośników, gdyż na dłuższą metę może to Pani stronę pogrążyć.

      • mwyrwa pisze:

        Wartościowy wpis. Ale prosiłbym o doprecyzowanie, co oznacza naturalny i sztuczny sposób zdobywania odnośników wg autora wątku :) Jeśli sam umieszczę zewnętrzny link na swojej stronie to jest to sposób naturalny (jak rozumiem: dobry) czy sztuczny (zły)?

    • KOlafiński pisze:

      Wtyczki są znane, nie wiem czy to nie naraża strony na ręczne blokady w wyszukiwarkach

      Ogłoszenia

      • Nigdy nie słyszałam o tym, że może narażać. A jest takie prawdopodobieństwo?

      • KOlafiński pisze:

        No jak mogłaś nie słyszeć, gdy połapią się, że podjęto jakiekolwiek celowe działania aby wypozycjonować stronę, to dają blokadę, domena może całkowicie zniknąć z indeksu googla.
        Ogłoszenia
        Pozdrawiam

      • bodzio pisze:

        Wtyczka Yoast usprawnia działania SEO czyli ułatwia indeksowanie wyszukiwarkom dba o poprawną strukturę wpisanego tekstu, i by odnosił się do tematu.. Reasumując tekst na stronie jest także bardziej przyjazny i zrozumiały dla użytkownika który go czyta. Nie ma więc żadnego logicznego powodu, by Google chciało wyeliminować strony które dbają o jakość wpisanej treści na stronie czy na blogu dzięki narzędziu, które ich uczy i podpowiada jak poprawnie pisać tekst. Wtyczki SEO Yoast używa w tej chwili 5 mln użytkowników WordPress, a ja nie znam żadnego przykładu zbanowania z powodu tej wtyczki, a ty znasz? to podaj kilka…

  3. Mateusz z AmazingDesign.eu pisze:

    Jeden z niewielu artykułów, w których autor twierdzi że społecznościówki nie najlepszym rozwiązaniem. Naszym zdaniem jest podobnie w szczególności przy B2B.

    • Jasne, bo uważam, że znaczna inwestycja w profile społecznościowe to pompowanie balonika. Oczywiście na krótką metę można sporo ugrać, ale jeśli spojrzeć na takie działania z perspektywy czasu i ilości pojawiających się tam treści, nie ma zbyt wielu marek, które zapadły (przynajmniej mi) w pamięci skuteczną kampanią na Facebooku czy Twitterze.

  4. Jamie pisze:

    Ja nie przejmuje się takimi rzeczami tylko zlecam to innym. W tym wypadku np headway. Piszą teksty, zaprojektują stronę, pozycjonowanie i problem z głowy.

  5. Tektyt pisze:

    Dodawaj wszędzie gdzie możesz artykuły i tyle

  6. Fora wydają się dobrym rozwiązaniem, ale są też takie, na których linki są zabronione :/

  7. 3giga pisze:

    Zazwyczaj firmy nie mają czasu na samodzielne pozycjonowanie i wolą zlecić to profesjonalistom. Płacisz za wyniki i masz wszystko w nosie.

  8. Maciej78 pisze:

    Bardzo dobry artykuł. Teraz możliwości jest wiele niektóre firmy oferują bardzo dobre warunki promocji w internecie, hostingu jak np kliksite czy nawet darmowe strony www.

  9. Wartościowe i unikalne treści to jeden z najlepszych i naturalnych sposobów pozyskiwania klientów. Warto publikować artykuły, które będą bazą wiedzy na dany temat. Wtedy użytkownik w jednym poście znajdzie wiedzę na dany temat. Jeśli zdecydujemy się na komentowanie warto aby każdy z komentarzy był tematyczny

  10. Damian Kowalski pisze:

    http://informacjepolska24.prv.pl To jest dopiero szczyt

  11. Krzysztof pisze:

    Niestety, samodzielna promocja rzadko kiedy bywa skuteczna. Ja, wolałem zlecić ją firmie zewnętrznej (zajęły się nią anioły reklamy). Uważam, że zaoszczędziłem masę czasu i pieniędzy (czas mogłem przeznaczyć chociażby na ulepszanie oferowanego przeze mnie produktu – jeśli mowa o pieniądzach, to pewnie zanim zareklamowałbym swoją firmę, część z nich zainwestowałbym w nieodpowiednie nośniki lub formy).

  12. Piotr Obst pisze:

    A co w przypadku, gdy chciałbym wypromować swoją aplikację na telefony, która jest skierowana do uczniów, w której można zobaczyć plany lekcji itd tyle, że trzeba jeszcze dodać swoją szkołę na stronie jeśli nie jest dodana? ( https://m-szkola.pl ) W mojej szkole aplikacja dobrze się przyjęła.

    Jak dotrzeć do wielu uczniów z całej Polski za darmo?

  13. Ciekawe porady. Dzięki!

  14. Dobre wskazówki na początek. tylko jak znaleźć miejsca, w których można stronę promować ?

  15. Artur pisze:

    Nie zaczynałbym promocji od pisanie tekstów, można ilościowo i jakościowo mieć dużo contentu, ale co z tego jak niewiele osób będzie to czytało. Wiele zależy w jakiej branży jest strona internetowa, w niektórych działają lepiej inne kanały dotarcia do użytkownika.

  16. Tomek pisze:

    Google nadal rządzi jesli chodzi o reklamę internetową ale kampania przeprowadzona w nieodpowiedni sposob moze nie przyniesc zadnych rezultatow i wygenerowac jedynie koszty.

  17. Kanon24 pisze:

    Wszystko to mniej więcej wiadomo, ale widocznie diabeł tkwi w szczegółach , że nie zawsze można osiągnąć sukces .

  18. Don Vito pisze:

    Cóż wiele z tych sposobów zacząłem. niedawno stosować i wydaje mi się że powoli zaczynają dawać efekt. Jednak na widoczne efektu będe musiał jeszcze trochę poczekać

  19. Irek pisze:

    Wszystko pozornie banalnie proste , tylko czasami efektów satysfakcjonujących brak

  20. Majka pisze:

    Powiem szczerze, że ta strona spodobała mi się od pierwszego 'kliknięcia’.
    Nie dość, że ciekawe artykuły to zakochałam się w jej prostocie wizualnej. Życzę sukcesów i jeszcze więcej dobrych wpisów.
    Pozdrawiam :)

  21. Porządnie zoptymalizowana strona internetowa to podstawa. Jeżeli użytkownik na nią wejdzie trzeba go na niej zatrzymać. Cały myk nie polega jedynie na sprowadzeniu odbiorcy na stronę www ale również na zaangażowaniu go do działania i kontaktu.

  22. Olga pisze:

    Najskuteczniejszą formą reklamy jest z pewnością reklama u lidera opinii-blogera bo to co powie bloger dla jego fanów jest „święte”. Osobiście moge polecić blogera który nie bierze dużo za reklamę a ma zasięgi liczone w setkach tysięcy ludzi. Mam nawet do niego e-maila.

  23. janek kk pisze:

    Ja tez najperw cos sam robilem, ale nic z tego nie bylo. poza tym w pewnym momencie juz nie mialem na to czasu, a tym bardziej na dokształcanie się. i wtedy zdecydowałem poszukac firmy ktora to zrobi za mnie. padlo na coolbrand. jestem zadowolony z efektow i z ceny.

  24. Potwierdzam, że content marketing obecnie w 2018 roku to podstawa. Można też próbować sił na Fb czy Insta ale to zależy jaka branża. Content zawsze będzie w cenie.

  25. Adam pisze:

    Tak jak zostało wspomniane w artykule: unikalne treści na stronie, hosting z pomocą techniczną i dodałbym do tego dobór dobrej firmy od pozycjonowania strony, która będzie zabiegała o dobre jakościowo linki do naszej witryny, lecz powstaje najtrudniejsze pytanie dla osoby, która dopiero zaczyna przygodę: która firma jest dobra? Na to pytanie mimo wszystko bardzo ciężko znaleźć odpowiedź. Przy sprzedaży produktów, wpisy u blogera są jak najbardziej ok, tylko trzeba przeliczyć opłacalność, ponieważ czasami za kilkaset złotych można osiągnąć rezultat kilkunastu wejść z kilkutysięcznej liczby fanów na facebooku. Radzę podchodzić do kwestii promocji z totalnie zimną głową.

  26. Genrych pisze:

    Najlepsze są w tym agencje reklamowe, które pozycjonują strony pod zapytania klientów. Poprzez badania rynku wiedzą co najczęściej wyszukuje się w odniesieniu do branży czy działalności klientów. Sam nie raz zastanawiałem się jak sprawić by moja strona internetowa była wyżej w Google i jak się okazało agencja reklamowa Nakatomi podjęła się tego po z tego co wiem trudnych frazach. Teraz jestem pod tymi frazami w pierwszej 10 i jestem bardzo zadowolony, a to jeszcze nie koniec.

  27. dolp pisze:

    Oczywiście ważne jest również to jeśli będziemy mieli w zamiarze pozyskiwanie linków, to róbmy to z głową. Niestety, ale większość linków może być toksyczna i niesie odwrotny skutek linkowania czy pozycjonowania. Jeśli ktoś nie ma o tym pojęcia i myśli, że jak kupi linki na portalu aukcyjnym, to niestety lepiej niech tego nie robi :)

  28. ArFeN pisze:

    Dobrze zoptymalizowana strona i artykuły są ważne

  29. PROInformatics.pl pisze:

    Pozycjonowanie i SEO są to najważniejsze rzeczy, które należy od razu brać pod uwagę przy projektowaniu strony internetowej. Na początku należy wziąć pod lupę SEO pod kątem konfiguracji strony w internecie. Jak strona jest dobrze skonfigurowana wówczas można ją pozycjonować. Pozdrawiam.

  30. Pogoda pisze:

    Dzięki za artykuł.

  31. Stenclik pisze:

    Spore zestawienie, warto próbować po kolei i testować co się najlepiej sprawdzi i łączyć różne formy reklamy. Teraz od dłuższego czasu największą część budżetu stawiam na kampanię produktową w google i bardzo fajnie działa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.