Systemy pozycjonowania linków tekstowych – porównanie


14 czerwca 2012 / Michał Kortas


Obecnie, wyróżnić można 2 konkurujące ze sobą systemy pozycjonowania linków tekstowych na innych witrynach. Są nimi Prolink.pl i Seopilot.pl. Pozostała konkurencja, jeżeli w ogóle warta jest uwagi, pozostaje znacząco w tyle, choćby ze względów popularności wśród webmasterów. Kryteria wyboru są różne, dlatego przyjrzymy się – w mojej czysto subiektywnej opinii – obu systemom, w każdej z kategorii funkcjonalności. Najważniejszymi czynnikami decydującymi o korzystaniu z danej usługi są na pewno: wysokość zarobków – dla właścicieli witryn i dobrej jakości miejsca reklamowe – dla pozycjonerów. Jako, że wciąż jestem klientem zarówno Prolink’a i Seopilot’a, wg własnych doświadczeniach publikuję to zestawienie.

Wysokość zarobków

Niestety żaden z serwisów nie udostępnia nam szczegółowych informacji, w jaki sposób określa zdolność zarobkową naszej strony. Możemy się tylko domyślać jakie czynniki o tym decydują. Co jednak różni oba serwisy? Kiedy zdecydowałem się wycenić moją witrynę w SeoPilot, otrzymałem informację, że – nie ważne od ilości reklam – płacić mi będą za wszystkie miejsca reklamowe, które udostępniam. Ciekawie brzmiało. Obecnie, po kilku miesiącach korzystania, wszystko dalej prosperuje jak należy, a ja otrzymuję stałą stawkę.
Równie dobrze wyglądało to ze strony Prolink. Zaraz po weryfikacji otrzymałem informację o wycenie, która była zbliżona była do tej z Seopilot. Wygląda na to, że posiadają podobne algorytmy oceny przydatności reklamowej. Czar prysł jednak, kiedy zauważyłem, że w ciągu miesiąca zostają wykupione tylko nieliczne miejsca reklamowe. Co za tym idzie? Zyski są minimalne, ponieważ pozycjonerzy wykupują linki o najmniejszych wartościach. 

Możliwości pozycjonowania

Oba serwisy prezentują się pod tym względem równie udanie. Ich duża popularność wpływa na możliwość umieszczania swoich linków w dobrych miejscach reklamowych, o dużej oglądalności i dostępności. Jakie różnice widoczne są gołym okiem? Na pewno ceny, które płacimy za linki, w Seopilot są znacznie niższe i nawet z niewielkim budżetem możemy śmiało startować w dziedzinie pozycjonowania. Warto skorzystać tam z promocji, dzięki której przez miesiąc (lub to osiągnięcia pozycji w Top10) pozycjonujemy swoje frazy za jedyne 16zł

Panel zarządzania

Tu z kolei lepiej prezentuje się Prolink. Dla zwykłego użytkownika liczy się również w dużym stopniu prostota obsługi swojego konta. Seopilot oferuje nam trochę zawiłości, a będąc początkującym klientem serwisu musimy poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z interfejsem. Warto pomyśleć tu o jego uproszczeniu.

Szybkość zdobywania pozycji

Przy identycznym budżecie, lepiej rozporządzimy nim na Seopilot. Aktualnie przeprowadzam pozycjonowanie jednej z moich stron, która w ciągu 3 dni przesunęła się z miejsca poza „setką” na 14 pozycję. Działo się tak dla jednej z popularnych obecnie fraz. Nie wszystkie jednak zdobywają szczyty z podobnym impetem – pozostałe wciąż tkwią na miejscach większych od 100. W ciągu trzydziestu kolejnych dni prowadzę statystykę zmian pozycji podczas pozycjonowania w Seopilot. Niedługo przedstawię Wam wyniki.

Możliwość kontaktu

Oby dwie strony prezentują profesjonalne podejście do swoich klientów. Co tu dużo mówić – kontakt z biurem obsługi Prolink i Seopilot przebiegał, jak dotąd, bez problemów i zbędnych opóźnień.

Czekam na Wasze opinie na temat wyżej opisywanych systemów pozycjonowania fraz. Opiszcie swoje własne doświadczenia.



Jedna odpowiedź do “Systemy pozycjonowania linków tekstowych – porównanie”

  1. Arni pisze:

    Korzystałem z Prolinka długi czas i ledwie co zarobiłem. Tak jak piszesz, seopilot jest lepszy, bo wykupuje od nas wszystkie miejsca reklamowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.