Systemy pozycjonowania linków tekstowych – porównanie


14 czerwca 2012 / Michał Kortas


Obecnie, wyróżnić można 2 konkurujące ze sobą systemy pozycjonowania linków tekstowych na innych witrynach. Są nimi Prolink.pl i Seopilot.pl. Pozostała konkurencja, jeżeli w ogóle warta jest uwagi, pozostaje znacząco w tyle, choćby ze względów popularności wśród webmasterów. Kryteria wyboru są różne, dlatego przyjrzymy się – w mojej czysto subiektywnej opinii – obu systemom, w każdej z kategorii funkcjonalności. Najważniejszymi czynnikami decydującymi o korzystaniu z danej usługi są na pewno: wysokość zarobków – dla właścicieli witryn i dobrej jakości miejsca reklamowe – dla pozycjonerów. Jako, że wciąż jestem klientem zarówno Prolink’a i Seopilot’a, wg własnych doświadczeniach publikuję to zestawienie.

Wysokość zarobków

Niestety żaden z serwisów nie udostępnia nam szczegółowych informacji, w jaki sposób określa zdolność zarobkową naszej strony. Możemy się tylko domyślać jakie czynniki o tym decydują. Co jednak różni oba serwisy? Kiedy zdecydowałem się wycenić moją witrynę w SeoPilot, otrzymałem informację, że – nie ważne od ilości reklam – płacić mi będą za wszystkie miejsca reklamowe, które udostępniam. Ciekawie brzmiało. Obecnie, po kilku miesiącach korzystania, wszystko dalej prosperuje jak należy, a ja otrzymuję stałą stawkę.
Równie dobrze wyglądało to ze strony Prolink. Zaraz po weryfikacji otrzymałem informację o wycenie, która była zbliżona była do tej z Seopilot. Wygląda na to, że posiadają podobne algorytmy oceny przydatności reklamowej. Czar prysł jednak, kiedy zauważyłem, że w ciągu miesiąca zostają wykupione tylko nieliczne miejsca reklamowe. Co za tym idzie? Zyski są minimalne, ponieważ pozycjonerzy wykupują linki o najmniejszych wartościach. 

Możliwości pozycjonowania

Oba serwisy prezentują się pod tym względem równie udanie. Ich duża popularność wpływa na możliwość umieszczania swoich linków w dobrych miejscach reklamowych, o dużej oglądalności i dostępności. Jakie różnice widoczne są gołym okiem? Na pewno ceny, które płacimy za linki, w Seopilot są znacznie niższe i nawet z niewielkim budżetem możemy śmiało startować w dziedzinie pozycjonowania. Warto skorzystać tam z promocji, dzięki której przez miesiąc (lub to osiągnięcia pozycji w Top10) pozycjonujemy swoje frazy za jedyne 16zł

Panel zarządzania

Tu z kolei lepiej prezentuje się Prolink. Dla zwykłego użytkownika liczy się również w dużym stopniu prostota obsługi swojego konta. Seopilot oferuje nam trochę zawiłości, a będąc początkującym klientem serwisu musimy poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z interfejsem. Warto pomyśleć tu o jego uproszczeniu.

Szybkość zdobywania pozycji

Przy identycznym budżecie, lepiej rozporządzimy nim na Seopilot. Aktualnie przeprowadzam pozycjonowanie jednej z moich stron, która w ciągu 3 dni przesunęła się z miejsca poza „setką” na 14 pozycję. Działo się tak dla jednej z popularnych obecnie fraz. Nie wszystkie jednak zdobywają szczyty z podobnym impetem – pozostałe wciąż tkwią na miejscach większych od 100. W ciągu trzydziestu kolejnych dni prowadzę statystykę zmian pozycji podczas pozycjonowania w Seopilot. Niedługo przedstawię Wam wyniki.

Możliwość kontaktu

Oby dwie strony prezentują profesjonalne podejście do swoich klientów. Co tu dużo mówić – kontakt z biurem obsługi Prolink i Seopilot przebiegał, jak dotąd, bez problemów i zbędnych opóźnień.

Czekam na Wasze opinie na temat wyżej opisywanych systemów pozycjonowania fraz. Opiszcie swoje własne doświadczenia.



Jedna odpowiedź do “Systemy pozycjonowania linków tekstowych – porównanie”

  1. Arni pisze:

    Korzystałem z Prolinka długi czas i ledwie co zarobiłem. Tak jak piszesz, seopilot jest lepszy, bo wykupuje od nas wszystkie miejsca reklamowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *